Program ranog učenja njemačkog jezika u našem vrtiću nastao je temeljem spoznaje da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za početak učenja stranog jezika zbog bioloških i psiholoških prednosti.
Integrirani program odgojno-obrazovnog rada s ranim učenjem njemačkog jezika temelji se na načelima i komunikaciji na stranim jezicima Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Potaknuti sve većim interesom roditelja i djece za rano učenje njemačkog jezika odlučili smo svoj program proširiti s jednom odgojnom skupinom s ranim učenjem njemačkog jezika. Program ranog učenja njemačkog jezika organizirat će se kao cjelodnevni, 10-satni, u mješovitoj skupini do 22 djece, u dobi od 4 godine do polaska u školu. Provoditi će se svakodnevno 5 dana u tjednu, 10 mjeseci u godini.
Strani jezik i njegovi sadržaji dio su redovitog odgojno – obrazovnog programa i oblik njegova obogaćivanja. Njegov udio u cjelokupnom programu postupno će rasti tijekom godine s nastojanjima da dijete ima osjećaj napredovanja i uspjeha, da ima dobru sliku o sebi, te da se osjeća samopouzdano i neopterećeno i da pokazivanje postignuća doživi kao igru i ugodnu aktivnost.
Uvođenjem programa ranog usvajanja stranih jezika u odgojno – obrazovni rad potičemo razvoj interkulturalne kompetencije kod djece i roditelja. Susretom s novim jezikom i kulturom obogaćujemo se u mnogim područjima.
Cilj provođenja ovog programa u skupini u kojoj se provodi je stvaranje poticajnog okruženja za cjeloživotni razvoj djeteta, posebno one kojima će se zadovoljiti djetetova potreba za učenjem njemačkog jezika na prirodan i spontan način slušanjem, razumijevanjem i govorenjem jezika.
U skupini u kojoj će se provoditi program ranog učenja njemačkog jezika djeca će:
Aktivnosti u skupini će se provoditi na materinjem jeziku uz postupno uvođenje njemačkog jezika.
Odgojitelji će u radu koristiti suvremene metode kao rad na projektima, osmišljavati će sadržaje za iskustveno učenje koje će se nadograđivati.
Rad će biti planiran u suradnji s djecom, roditeljima i stručnim suradnicima uz konzultaciju suvremene literature.
Tematske cjeline i sadržaji koji će se obrađivati u skupini su:
Voditeljice programa su odgojiteljice koje imaju potrebne stručne kompetencije za rad s djecom predškolske dobi u navedenom programu.