Program ranog učenja engleskog jezika u našem vrtiću nastao je temeljem spoznaje da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za početak učenja stranog jezika zbog bioloških i psiholoških prednosti.
Integrirani program odgojno-obrazovnog rada s ranim učenjem engleskog jezika temelji se na načelima i komunikaciji na stranim jezicima Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Program ranog učenja engleskog jezika u našem vrtiću organiziran je kao cjelodnevni, 10-satni, u mješovitoj skupini djece u dobi od 4 godine do polaska u školu. Provodi se svakodnevno 5 dana u tjednu , 10 mjeseci u godini.
Cilj provođenja ovog programa u skupini u kojoj se provodi je stvaranje poticajnog okruženja za cjeloživotni razvoj djeteta, posebno one kojima će se zadovoljiti djetetova potreba za učenjem stranog jezika na prirodan i spontan način slušanjem, razumijevanjem i govorenjem jezika.
U skupini u kojoj se provodi program ranog učenja engleskog jezika djeca:
*kroz igru i spontanu interakciju, a u skladu sa svojim mogućnostima i interesima, razvijaju interes za strani jezik i osjetljivost za drugi fonološki sustav
*osposobljavaju se za sporazumijevanje na engleskom jeziku : sposobnost slušanja i razumijevanja drugih, slobodno sudjelovanje u razgovoru na engleskom jeziku, bogaćenje izražaja djeteta
*razvijaju navike slušanja engleskog jezika u svakodnevnim životnim situacijama
*razvijaju govorne vještina i usavršavaju izgovor kroz igru korištenjem naučenih riječi situacijskim učenjem te pjevanjem pjesmica i izgovaranjem brojalica…
Učenje engleskog jezika odvija se u interakciji djeteta s okolinom, kroz istraživačke aktivnosti, manipulaciju i komunikaciju te podržavanjem i osiguravanjem uvjeta za dječju spontanu igru.
Aktivnosti u skupini provode se na hrvatskom jeziku s postupnim rastom udjela engleskog jezika.
Komunikacija na engleskom jeziku ostvaruje se spontano uporabom osnovnog vokabulara kroz situacijsko učenje a gramatičke strukture obrađuju se kroz pjesmice, brojalice, dijaloge i igru.
Tematska područja primjerena su interesima i razvoju djece predškolske dobi prateći zbivanja koja se događaju u vrtiću.
Tematske cjeline i sadržaji koji se obrađuju u skupini su:
*To sam ja – My name is..parts of body, emotions, clothes…
*Kulturno ophođenje -Hello, goodbye, please, thank you, welcome…
*Moja obitelj i moji prijatelji – mum, dad, brother, sister, friends, toys, games…
*Moj dom i okolina – my town, street, my neighbourhood, house, bathroom, bed…
*Priroda – plants, animals, lion, mouse, flower, fruit, rain, sun, snow, days, years, morning, evening…
*Boje – colours, red, yellow, green…
*Hrana – food, milk, meat, spoon, breakfast, dinner…
*Matematički pojmovi – shapes, numbers, sizes, clock, in, over, down, up…
*Zanimanja ljudi – teacher, doctor, postman, hammer…
*Promet – bus, car, zebra, traffic, signs…
*Svečanosti i blagdani – Happy birthday, Christmas, Easter, New Year, Halloween…
Voditeljice programa su odgojiteljice koje imaju potrebne stručne kompetencije za rad s djecom predškolske dobi u navedenom programu, te se i dalje stručno usavršavaju u tome području.