U ovoj pedagoškoj godini 2018./2019. odgojno- obrazovne skupine Pčelice, Leptirići, Jaglaci i Tratinčice pojačano su radile na poticanju senzorne integracije kod djece.

Senzorna integracija je način na koji živčani sustav prima, obrađuje i procesuira informacije koje prima putem osjetila.

Pet je poznatih osjetila (vid, sluh, dodir, miris, okus), koja nam donose informacije iz vanjskog svijeta, a pored njih značajnu ulogu u učenju i doživljavanju imaju “unutarnja” – tjelesna osjetila (vestibularno i proprioceptivno).

Kada govorimo o senzornoj integraciji onda prvenstveno mislimo na stimulaciju taktilnih, vestibularnih i proprioceptivnih osjetila koja se nazivaju i temeljna osjetila, a i njihova integracija zajedno s podražajima iz vanjskog svijeta predstavlja temelj cjelokupnog životnog učenja. Upravo smo na ta tri osjetila bili najviše orijentirani u svakodnevnom radu s djecom.

Aktivnosti za poticanje razvoja taktilnog sustava:

  • manipuliranjem predmetima različitih tekstura, oblika, tvrdoće
  • loptanje i manipuliranje loptama različitih tekstura i veličina
  • modeliranje glinom, igra pijeskom, finim šljunkom, pjenama, različitim vrstama rastresitih materijala
  • hodanjem po taktilnim stazama i taktilnim podlogama,
  • ležanje na jastucima i prekrivačima punjenim prirodnim materijalima
  • igre vodom
  • različiti načini likovnog izražavanja ˝Ples pisanja˝, ˝Crtanje pijeskom˝, ˝Bojanje prstićima˝
  • masaže, pokretne igre, igre tijelom
  • sortiranje predmeta obloženih različitim teksturama
  • bazen s lopticama….

Aktivnosti za poticanje vestibularnog sustava:

  • ljuljanja na ljuljački, mreži za ljuljanje, užetu, plahti
  • vrtnje na vrtuljku, valjku i lijevku za vrtnju, tanjuru za balansiranje
  • igre gibanja (uspinjanje i spuštanje toboganom), kotrljanje i valjanje ( na različitim podlogama i uz pomoć različitih tkanina)
  • poskakivanjem na masažnim loptama različitih veličina i oblika
  • skakanjem s povišenog na podloge različite tvrdoće
  • preskakanjem užeta
  • zaobilaženjem čunjeva i prepreka u prostoru
  • pokretnim igrama (oponašanje hoda životinja)
  • provlačenjem kroz tunel
  • uvlačenjem u različite kutije, valjke
  • igrame s loptama različite težine, oblika, teksture
  • igranje u bazenu s lopticama
  • vožnja tricikla
  • vožnja i vrtnja na skateboardu

Aktivnosti za poticanje proprioceptivnog osjetila

  • guranja guralica, kolica opterećenih različitim težinama
  • nošenjem otežanih torbi, nosiljki
  • natezanjem užeta ili gume
  • udaranjem lopti različitih veličina i težina nogom i rukom
  • energično stupanje po različitim podlogama
  • skakanjem s i na različite visine na mekane ili tvrde podloge
  • baratanjem različitim vrstama didaktike i sredstava namijenjene manipulaciji (otvoranje-zatvaranje, umetanje-vađenje, punjenje-pražnjenje, odvijanje-zavijanje, skidanje-stavljanje, sakrivanje-pronalaženje…)
  • dodavanje, hvatanje, kotrljanje, bacanje lopti različitih veličina, težina, teksture
  • imitativne igre- oponašanje pokreta životinja
  • masaže, pokretne igre, igre tijelom, stiskanje lopti različite tvrdoće, pritisci različitog intenziteta