Općenito
- Stručni tim Dječjeg vrtića „Slavuj“ čine:
Ravnateljica
VIŠNJA VRANJEŠEVIĆ, mag.praesc.educ.
ravnateljica@dvslavuj.hr - Zravstvena voditeljica
Edita Prelec, mag. sestrinstva
zdravstvenivoditelj@dvslavuj.hr - Pedagog:
Biljana Komlinović, prof.
pedagog@dvslavuj.hr - Psiholog:
Sara Jager, mag. psih.
psiholog@dvslavuj.hr - Rehabilitator:
Mirjana Koluder Karačić, prof. reh.
Petra Bašić, mag. rehab. educ. - rehabilitator@dvslavuj.hr
- Logoped:
Jelena Mustafić, prof. logoped.
logoped@dvslavuj.hr
Ravnatelj
- Uloga i obveza ravnatelja u dječjem vrtiću je osigurati provođenje humanističke razvojne koncepcije koja se ogleda u osiguravanju humanih uvjeta življenja u dječjem vrtiću kroz demokratičnije, otvorenije, kvalitetnije odnose svih prema svima, s odgojiteljem usmjerenim na dijete, razvijanju partnerstva s roditeljima, poticanju jačanja kompetencije djelatnika i poticanju skrbi lokalnih i državnih vlasti za unapređenje odgoja i naobrazbe u dječjem vrtiću.Ravnatelj u dječjem vrtiću ima veliku ulogu u uspostavljanju partnerstva svih navedenih te u osvještavanju stručnog identiteta i kompetencija te pokretanju i motiviranju drugih. Uspjeh odgojitelja, stručnih suradnika, ravnatelja i drugih djelatnika čvrsto je povezan i s uspjehom svakog od njih.Ravnatelj u ulozi rukovoditelja preuzima najveći teret (odgovornost) planiranja, organiziranja, motiviranja i vrednovanja uspješnosti dječjeg vrtića. On slijedi interdisciplinarno načelo i podržava timski rad.Ravnatelj u dječjem vrtiću ima višestruku ulogu koja, između ostalog, obuhvaća i:
- ustrojavanje rada vrtića, vođenje poslovanja i rukovođenja radom,
- predlaganje unutarnjeg ustrojstva i načina rada vrtića,
- predstavljanje i zastupanje vrtića te odgovornost za zakonitost rada,
- samostalno donošenje odluka u skladu s ovlastima temeljem zakonskih akata,
- osiguravanje ustrojstvenih, informativnih i stručno-administrativnih pretpostavki za funkcioniranje vrtića,
- ostvarivanje kontinuiteta njege, odgoja, obrazovanja i zaštite djece predškolske dobi,
- organiziranje poslova i radnih zadataka za sve procese u vrtiću, koordiniranje i usmjeravanje izvršenja pojedinih poslova,
- donošenje prijedloga o zasnivanju i prestanku radnog odnosa radnika, odluka o raspoređivanju radnika na radno mjesto, o pravima i obavezama radnika iz radnog odnosa,
- sudjelovanje u pripremi sjednica Upravnog vijeća, predlaganje donošenja općih akata te sudjelovanje u radnu Upravnog vijeća, stručnih tijela, državnih tijela i tijela Osnivača,
- podnošenje izvješća o ostvarivanju programa rada i rezultatima poslovanja vrtića svim nadležnim tijelima,
- pripremanje i vođenje sjednica Odgojiteljskog vijeća,
- izrađivanje projekata za praćenje i unapređivanje rada,
- praćenje i vođenje brige o izvršavanju financijskog poslovanja,
- organiziranje kraćih oblika rada, ustrojavanje odgojno-obrazovnih skupina,
- organiziranje nabave.
Zdravstveni voditelj
-
Zdravstveni voditelj u vrtiću radi na osiguravanju i unapređenju zaštite zdravlja djece. Provođenje mjera zdravstvene zaštite djece predškolske dobi obuhvaćaju potrebne preduvjete za osiguravanje pravilnog rasta i razvoja predškolske djece u dječjem vrtiću. Zdravstveni voditelj u vrtiću:
- sustavno prati rast i razvoj djece te njihovo stanje uhranjenosti
- poduzima preventivne mjere za smanjenje pojave zaraznih bolesti i prevencije ozljeda
- vodi brigu o zdravoj prehrani djece u vrtiću prema Prehrambenom standardu za planiranje prehrane djece u dječjem vrtiću – jelovnici i normativi
- izrađuje jelovnik po normativima preporučenim od Ministarstva zdravstva a navedeno u Programu za zdravstvenu zaštitu djece, higijene i pravilne prehrane djece u dječjim vrtićima (NN 105/2002)
- provodi zdravstveno – savjetodavni rad na aktualne teme s odgajateljima, roditeljima, djecom i osobljem vrtića
- surađuje s roditeljima djece s posebnim potrebama u prehrani
- provodi edukaciju odgojitelja u posebnim situacijama kod akutnih stanja i povreda
- provodi edukaciju odgojitelja o suvremenom pristupu očuvanja i unapređivanja zdravlja
- surađuje s Epidemiološkom službom
- brine o očuvanju zdravlja u vrtiću kroz:
- praćenje pobola djece
- antropometrijska mjerenja – praćenje stanja uhranjenosti djece
- unapređenje i razvoj kulturno higijenskih navika kod djece (pranje ruku, pranje zuba, higijena prehrane, higijena odijevanja, održavanje urednim unutrašnjeg i vanjskog prostora i opreme – razvoj ekološke svijesti)
- praćenje procijepljenosti djece i upućivanje na docjepljivanje
- provođenje individualnog razgovora s roditeljima novoprimljene djece
- prikuplja liječničke potvrde kod prijema djece u dječji vrtić
- provodi protuepidemijske mjere kod pojave zaraznih bolesti
- prikuplja liječničke potvrde nakon povratka djece poslije bolesti
- provodi zdravstveni odgoj djece i odraslih
- provjerava dokumentaciju o procijepljenosti djece te u slučaju odstupanja od propisanog kalendara cijepljenja upućuje na docjepljivanje
- upućuje djelatnike vrtića na preglede za zdravstveni list i zdravstvenu sposobnost radnika
Zdravlje je stanje potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsustvo bolesti i iznemoglosti. Stoga, ukoliko trebate savjet, pomoć ili Ste u zdravstvenoj nedoumici kako, gdje i na koji način unaprijediti zdravlje ili sumnjate na pojavu bolesti Vašeg djeteta slobodno mi se obratite na e-mail adresu, osobno ili na brojeve telefona navedenih u rubrici Kontakt.
Njega i skrb za tjelesni rast i zdravlje djece
U vrtiću je djeci svakog dana osiguran broj obroka sukladan trajanju programa :- za 3-satni program – 1 obrok
- za 4, 5, 6-satni program – 2 obroka
- za 7, 8-satni program – 3 obroka
- za 9, 10-satni program – 4 obroka
- Dijete kod kojeg kod kuće primijetite simptome razbolijevanja i/ili kod kojeg je liječnik potvrdio/utvrdio bolest privremeno treba zbrinuti u obitelji i ne dovoditi u Vrtić.
- Za dijete kod kojeg se tijekom boravka u Vrtiću primijete simptomi razbolijevanja primjenjuju se najnužniji postupci pružanja prve pomoći i istovremeno se poziva roditelja da bi preuzeo i dalje zbrinuo dijete.
- Prestanak oboljenja, a time i zdravstvene ugroženosti samog djeteta te eventualno i ostale djece u grupi, utvrđuje se liječničkom potvrdom koju roditelj obavezno treba predati odgajatelju kod ponovnog dovođenja djeteta u grupu.
- Važno je da roditelji objasne odgajateljima i zdravstvenoj voditeljici postupke za koje su sami ili u suradnji sa liječnikom utvrdili da pomažu njihovom djetetu u trenucima ugroženosti djetetovog zdravlja (npr. visoke temperature, alergijskih reakcija i sl.)
- Ako je djetetu propisana privremena terapija lijekovima (npr. najčešće antibioticima) tada je najbolje dijete zadržati kod kuće i terapiju neka provodi roditelj. Naglašavamo da je tako jedino moguće postići i mirovanje koje je nužan, sastavni dio učinkovite terapije antibioticima.
- Ako je djetetu, zbog nekih zdravstveno-razvojnih posebnosti, propisana trajna terapija lijekovima, tada je roditelj obavezan zdravstvenoj voditeljici i odgajateljima predočiti zdravstvenu dokumentaciju i uputu o načinu provođenja terapije te redovito donositi primjereno pakiran lijek.
- U slučaju da se radi o nekoj zaraznoj bolesti(vodene kozice, šarlah…)ili infekcioznom proljevu (salmonela, shigela, rotavirus) molimo Vas obavezno obavijestiti odgajatelja u skupini ili zdravstvenog voditelja.
- Za djecu koja se razbole u vrtiću, pozvati ćemo roditelje i zamoliti da ih odvedu liječniku, po povratku se donosi ispričnica koja dokazuje da je dijete zdravo
- Lijekovi ili posebna prehrana ne daju se djeci bez pisanih uputa koje je ovlašteni liječnik propisao za određeno dijete.
- temperatura
- kožni osipi ( alergijski, vodene kozice…)
- proljev ili povraćanje
- uši, svrab ili znakovi drugih nametničkih bolesti
- jak kašalj
- otežano i ubrzano disanje
- konjuktivitis ( upala očne spojnice)
Pedagog
- OPIS POSLOVA STRUČNOG SURADNIKA PEDAGOGA
- predlaže i ostvaruje godišnji plan i program vrtića iz svog djelokruga, te izrađuje izvješća o realizaciji godišnjeg plana i programa vrtića iz svog djelokruga·
- izrađuje i izvršava godišnji, tjedni i dnevni plan rada stručnog suradnika pedagoga·
- prati, istražuje i unapređuje odgojno – obrazovni proces·
- Prati, procjenjuje i unapređuje odgojiteljevo djelovanje-
- doprinosi jačanju stručne kompetencije odgajatelja-
- predlaže inovacije i suvremene metode i oblike rada
- savjetuje pedagoški osmišljene postupke i utjecaje na djetetov cjelovit razvoj
- predlaže i sudjeluje u pripremi i provedbi prigodnih događanja i povremenih aktivnosti djece (planski stvorene situacije) u vrtiću i izvan njega
- sudjeluje i usmjerava timski rad odgajatelja u odnosu na ostvarivanje specifičnih programa, aktivnosti i projekata s djecom
- organizira i provodi suvremene oblike kolektivnog stručnog usavršavanja odgojitelja u vrtiću
- potiče, podržava i surađuje s odgojiteljima u pripremi raznovrsnih oblika prezentiranja stručnog rada i postignuća u vrtiću i izvan njega
- sudjeluje u izradi, provođenju i vrednovanju Programa stažiranja odgojitelja
- upućuje u kvalitetnije i funkcionalnije načine dokumentiranja procesa te korištenja dokumentacije
- pomaže i sudjeluje u refleksiji odgojno – obrazovne prakse
- pruža stručnu pomoć u vođenju propisane pedagoške dokumentacije
- predlaže, sudjeluje i pomaže odgojiteljima u ostvarivanju njihova cjeloživotnog učenja
- razvija suradnju i partnerstvo dječjeg vrtića i roditelja
- Sudjeluje u radu Povjerenstva za upis djece u dječji vrtić i formiranje odgojnih skupina djece
- Sudjeluje u izradi i analizi različitih instrumenata za prikupljanje inicijalnih i relevantnih podataka o djetetu i njegovoj obitelji
- Provodi inicijalne intervjue
- Priprema i provodi edukativne aktivnosti za roditelje (na individualnoj razini i na razini odgojne skupine ili na razini vrtića)
- Priprema i provodi odgojno – obrazovne aktivnosti s roditeljima (uključivanje roditelja u neposredan rad s djecom u odgojnoj skupini)
- Pomaže odgojitelju u organiziranju, provođenju, praćenju, refleksiji i evaluiranju različith oblika suradnje odgojitelja i roditelja
- Sudjeluje u izradi i analizi različitih instrumenata roditeljske evaluacije te u prezentaciji dobivenih pokazatelja
- Izrađuje i distribuira edukativne materijale odgojno – obrazovne tematike
- Pridonosi razvoju timskog rada u vrtiću (stručni tim, odgajatelji i ostali radnici)
- Surađuje s neposrednim i širim okruženjem
- Planira i programira suradnju s društvenom zajednicom
- Prezentira postignuća vrtića radi informiranja čimbenika društvene zajednice i afirmiranja djelatnosti
- Odabire, organizira i prati aktivnosti obogaćivanja života djece u vrtiću
- Sudjeluje u oblikovanju konteksta za djecu s posebnim potrebama
- Priprema i provodi pedagoške uvide u odgojni proces (snimanje i praćenje kvalitete provođenja cjelovitog ili pojedinih dijelova odgojno – obrazovnog procesa)
- Kontinuirano prati stručnu i znanstvenu literaturu te pedagošku periodiku
- Sudjeluje na stručnom usavršavanju izvan ustanove
- Organizira i prati provođenje stručne prakse studenata
- Organizira i sudjeluje u nabavi didaktike, stručne literature, slikovnica i potrošnog materijala za odgojne skupine
- provodi aktivnosti suradnje s ostalim zaposlenicima (priprema i koordinira ostale zaposlenike radi ostvarivanja uvjeta za provedbu odgojno – obrazovnog procesa
- obavlja i sve druge poslove po nalogu ravnatelja
Psiholog
- Rad psihologa u vrtiću, usmjeren je na tri glavna aspekta – na djecu, odgajatelje i roditelje.
Primarni zadaci predškolskog psihologa su praćenje razvoja djece te preventivno djelovanje.
- U radu s djecom psiholog prati psihofizički razvoj i napredovanje pojedinačnog djeteta, postavlja razvojne zadaće i skrbi o psihičkom zdravlju djece:
- procjenjuje psihomotorni, kognitivni i socio – emocionalni razvoj djeteta
- prati i procjenjuje uspješnost prilagodbe djece na Dječji vrtić
- prepoznaje djecu s teškoćama i darovitu djecu, promišlja razvojne zadaće za njihovo napredovanje
- promišlja i provodi aktivnosti za poticanje pozitivnog emocionalnog razvoja djeteta, odnosima s vršnjacima i odraslim osobama
- provodi prevenciju: emocionalnih teškoća, poremećaja u ponašanju, zlostavljanja i zanemarivanja djece
- planira i provodi intervencije u kriznim situacijama
- U radu s roditeljima psiholog pruža podršku u razvoju roditeljskih kompetencija:
- provodi inicijalne razgovore s roditeljima novoprimljene djece
- informira roditelje o rezultatima praćenja i psihološke procjene djeteta
- provodi savjetodavni rad i edukaciju iz djelokruga razvojne psihologije
- promovira partnerske odnose roditelja i predškolske ustanove
- U radu s odgojiteljima psiholog pruža podršku u razvoju odgojiteljskih kompetencija i stalnom
stručnom usavršavanju
- daje smjernice odgojiteljima za opažanje i praćenje razvoja djece
- surađuje s odgojiteljima pri utvrđivanju i zadovoljavanju specifičnih odgojno obrazovnih potreba djeteta i pri planiranju razvojnih zadaća
- Ostalo
- u suradnji sa stručnim timom sudjeluje u izradi i vođenju propisane dokumentacije i evidencije o djeci
- sudjeluje u praćenju kvalitete rada ustanove i kreiranju promjena u cilju unapređenja odgojno – obrazovnog procesa
- osmišljava i provodi projekte, akcijska i druga istraživanja
- surađuje s vanjskim stručnim institucijama
- stručno se usavršava u skladu s obavezama trajnog profesionalnog usavršavanja
- obavlja i druge poslove temeljem Zakona, Državnog pedagoškog standarda ili koji po prirodi posla ulaze u djelokrug rada pedagoga, te poslove po nalogu ravnatelja.
Rehabilitator
Uloga edukacijskog rehabilitatora u Vašem vrtiću
Temeljna uloga predškolskoga odgoja i obrazovanja sve djece, a tako i djece s teškoćama u razvoju, odnosi se na stvaranje uvjeta za potpun i skladan razvoj djetetove osobnosti, doprinos kvaliteti njegova odrastanja i kvaliteti njegova obiteljskoga života. Posljednjih se desetljeća učestalo govori o vrijednostima i filozofiji inkluzije koja zastupa individualizaciju, odnosno različito sudjelovanje u zajedničkim aktivnostima, što omogućuje razvoj pozitivnog identiteta svakog djeteta, poštivajući njegova prava, mogućnosti, potrebe i individualni tempo razvoja. Inkluzija podrazumijeva uvažavanje djece s teškoćama u razvoju kao ravnopravnih sudionika odgojno-obrazovnog procesa uz osiguravanje dodatne podrške kada je to potrebno te uz prilagodbu materijalnih uvjeta koji su usmjereni na specifične potrebe djeteta.
Teškoće u razvoju odnose se na urođena i/ili stečena stanja organizma, koja prema svojoj prirodi zahtijevaju poseban stručni pristup kako bi se omogućilo izražavanje i razvoj sačuvanih sposobnosti djeteta i time što kvalitetniji daljnji odgoj i život. Djeca s teškoćama u razvoju su: djeca s oštećenjem vida, djeca s oštećenjem sluha, djeca s poremaćajima glasovno-govorne komunikacije, djeca s promjenama u osobnosti uvjetovanim organskim čimbenicima ili psihozom, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s motoričkim teškoćama, djeca sniženih intelektualnih sposobnosti, djeca s autizmom, djeca s višestrukim teškoćama te djeca sa zdravstvenim teškoćama i neurološkim oštećenjima.
Područja rada edukacijskog rehabilitatora usmjerena su u cilju ublažavanja i prevencije daljnjih razvojnih teškoća i stvaranje većih mogućnosti za uključivanje u redovite oblike odgoja i obrazovanja. U suradnji s odgojiteljima, edukacijski rehabilitator utvrđuje i ukazuje na individualne odgojno-obrazovne potrebe te određuje primjerene oblike i metode rada sukladno sposobnostima, mogućnostima i interesima pojedinog djeteta. Također, brine o osposobljavanju i stručnom usavršavanju odgojitelja u području odgojno-obrazovne inkluzije. U savjetodavnom i edukativnom radu s roditeljima edukacijski rehabilitator procjenjuje i pomaže savjetima u organizaciji slobodnog vremena djeteta, kako u vrtiću, tako i izvan njega, kao i u primjeni primjerenih metoda i postupaka poticanja i podrške u obiteljskom okruženju.
Edukacijski rehabilitator u Vašem vrtiću:
- radi na prepoznavanju, ublažavanju i otklanjanju teškoća djece;
- utvrđuje specifične potrebe djece s teškoćama i o njima informira odgojitelje, ostale suradnike i roditelje;
- stvara uvjete za uključivanje djece u redovite programe dječjeg vrtića;
- u suradnji s odgojiteljima, stručnim timom i roditeljima utvrđuje najprimjerenije metode rada za svako pojedino dijete te ih primjenjuje u svome radu;
- surađuje sa zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne skrbi te drugim čimbenicima u prevenciji razvojnih poremećaja u djece;
- prati, proučava i provjerava u praksi znanstvene i teorijske spoznaje s područja edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti;
- unapređuje vlastiti rad i cjelokupan proces uključivanja djece s teškoćama u zajednicu.
Poštovani roditelji, ukoliko Vas brine razvoj ili ponašanje Vašega djeteta, obratite se stručnom timu dječjeg vrtića ”Slavuj” za pomoć i savjet.
Mirjana Koluder Karačić, prof. rehabilitator
Petra Bašić, mag. rehab. educ.
Logoped
Uredno razvijena jezično – govorna sposobnost preduvjet je uspjeha u školovanju, a teškoće na području jezično – govornog razvoja mogu se odraziti i na druga područja djetetova razvoja. Rane godine djetinjstva, tj. predškolsko razdoblje, doba je intenzivnog razvoja i oblikovanja jezika i govora. Stoga je, upravo u tom razdoblju, bitna pravovremena intervencija logopeda.Logoped je stručna osoba edukacijsko rehabilitacijskog profila, koja pomaže djeci u razvijanju govornih, jezičnih i komunikacijskih vještina. Djelovanje logopeda u vrtiću organizirano je prema suvremenim programima za rad s predškolskom djecom i temelji se na poznavanju potreba i mogućnosti predškolskog djeteta.Rad logopeda u vrtiću podrazumijeva:- Prevenciju glasovnih, govornih, jezičnih i komunikacijskih teškoća
- Provođenje individualnih inicijalnih intervjua za novoupisanu djecu
- Otkrivanje i dijagnosticiranje glasovnih, govornih, jezičnih i komunikacijskih poremećaja
- Upućivanje na detaljniju specijalističko – dijagnostičku obradu prema potrebi
- Provođenje sustavnog logopedskog tretmana u svrhu uklanjanja ili ublažavanja postojećih teškoća
- Vođenje dokumentacije za djecu uključenu u logopedski tretman
- Praćenje djece s rizičnim čimbenicima za nastanak poremećaja (prikupljanje i vođenje dokumentacije, opservacije u skupini, izrada individualiziranih odgojno obrazovnih planova)
- Savjetodavno i edukativno djelovanje usmjereno na roditelje (individualno savjetovanje, radionice, edukativni tekstovi…)
- Savjetodavno i edukativno djelovanje usmjereno na odgojitelje (kroz refleksije i radne dogovore koji se odnose na poticanje govornih, jezičnih i komunikacijskih kompetencija djece i samih odgojitelja, specifičnosti pojedinih poremećaja i odgovarajuće postupke prema djetetu, uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redoviti odgojno obrazovni sustav, razvijanje predčitačkih vještina i itd.)
- Izradu godišnjeg plana i programa te izvješća o radu logopeda
- Kontinuirano stručno usavršavanje
Predgovorno razdoblje: od rođenja do 9. mj. |
Govorno razdoblje: Prva riječ sa značenjem: od 9. – 15. mj. Prve rečenice: od 18. – 24. mj. Naglo širenje rječnika i usvajanje gramatičnosti: do 3 g. |
Dakle, dijete u dobi od 3 g. trebalo bi biti u mogućnosti služiti se gramatički ispravnim rečenicama od najmanje 3 riječi.
Izgovorne norme hrvatskog izgovornog sustava s obzirom na dob djeteta (prema D.Vuletić, 1990.):
Pravilan izgovor glasova | Dob do koje bi izgovor trebao biti pravilan |
A E I O U P B T D K G M N V L F H J |
3 – 3,5 g. |
S Z C LJ NJ R |
4 – 4,5 g. |
Š Ž Č Ć DŽ Đ |
5 – 5,5 g. |