IZVJEŠTAJ S MOBILNOSTI IZ BERLINA

Odgojiteljica Jasminka Vrančić sudjelovala je od 4. do 10.11.2019. na strukturiranom tečaju „Intensiv
Deutschkurs und CLIL für Lehrer“ u Carl Duisberg Centru (Berlin, Njemačka).
Prije samog odlaska na tečaj, odgojiteljica je ispunila online test njemačkog jezika. Dolaskom u Berlin
pristupila je intervjuu s profesoricom Norom Mäcke nakon kojeg je sukladno rezultatima znanja njemačkog
jezika bila smještena u C1 skupinu u kojoj je bila jedini odgojitelj.

Nastava se održavala od ponedjeljka do petka u jutarnjim i popodnevnim terminima.
Voditeljice jutarnjeg tečaja, izvorni govornici njemačkog jezika, bile su Monika Koepcke i Kirsten Jänica.
Nastava je služila produbljivanju znanja njemačkog jezika, dok je popodnevna nastava, koju su provodile
profesorice Nora Mäcke i Alexandra Harth, bila orijentirana na usvajanje i proučavanje CLIL metode čiji je
osnovni temelj učenje pomoću svih osjetila
Profesorica Harth je provodila Bilingualer Sachfachunterricht mit allen Sinnen lernen što bi u prijevodu
značilo „dvojezično učenje svim osjetilima“. Istaknula je kako je uz učenje svim osjetilima vrlo važno
dokumentiranje te je ponudila dodatne materijale koje odgojitelj može koristiti u radu s djecom. Profesorica
Mäcke provodila je razne aktivnosti s ciljem osvještavanja kako djeca uče istraživanjem te kako dolaze do
spoznaja povezujući sliku i tekst.
Odgojiteljica Jasminka Vrančić se tijekom cijele edukacije mogla nesmetano izražavati na njemačkom
jeziku te je navela kako je prednost tečaja jutarnji razgovor s ostalim polaznicima u skupini o svakodnevnim
temama tijekom kojeg se povezala s kolegama iz drugih zemalja te upoznala njihov rad.
U okviru tečaja, Centar za jezike Carl Duisberg nije organizirao dodatne sadržaje za svoje polaznike, stoga
je odgojiteljica svakog dana nakon nastave samostalno upoznavala grad i znamenitosti. To je uvelike
doprinijelo razvoju kompetencije komunikacije na stranom jeziku – njemačkome jeziku (snalaženje u
svakodnevnim situacijama s ljudima oko sebe: hotel, ulica, muzej, restoran,…).

Tijekom ove mobilnosti, odgojiteljica je stvorila znanja i kvalitetan temelj za daljnje usavršavanje u
području podučavanja njemačkog jezika koje će primijeniti u vođenju redovitog programa ranog učenja
njemačkog jezika u okviru odgojno-obrazovne skupine. Nadalje, stekla je nova poznanstva s kojima će
zasigurno moći ostvariti daljnju suradnju.

Pripremila: Jasminka Vrančić